wtorek, 2 czerwca 2015

LIEBSTER AWARD ~Aga ;3

Nasz blog został nominowany do Liebster Award za co bardzo dziękuję pattie_kwasniak i Julii Korzeniewicz.

"Jest to nagroda, przyznawana za 'Dobrze wykonaną robotę'. Jest dedykowana Blogerom o mniejszej publiczności, w celu rozpowszechnienia ich twórczości. Gdy odbierasz nagrodę, odpowiadasz na 11 pytań, po czym zadajesz tak samo, 11 pytań i podajesz 11 nominowanych przez ciebie osób. Odpowiedzi na pytania i nominowane osoby podajesz na swoim blogu."  
Ja nominuję tylko trzy blogi, ponieważ te zyskały moją uwagę.

Nominacja od pattie_kwasniak:
1. Co sprawiło, że zaczęłaś pisać?
Hm.. To był spontan.. "A, inni piszą, ja też spróbuję". Na poczatku mialam tylko korektować opowiadania Katsu. Bo czytalam jej ff i historie były super, ale ortografia... Więc dołączyłam do jej bloga i zaraz sama zaczęłam publikować.
2. Twój OTP? 
JiKook. Myślę, że to dlatego, że pierwsze przeczytane przeze mnie ff było z tym paringiem, a ich zachowanie na filmikach jest takie słodkie... I to jak Kookie uwielbia drażnić Jimina <3
3. Jaką największą trudność sprawia pisanie yaoi?
Chyba największym problemem jest to, że nie mam pomysłów na sceny zbliżeń, a zawsze chcę być oryginalna i nie powtarzać scen, zdań, które ktoś inny użył w swoim opowiadaniu, bądź które były np. w dramie. 
4. Co daje ci największą inspirację? 
Przeważnie wydarzenia z życia...  I rozmowy z ludźmi. Czasem padnie jedno słowo z moich lub rozmówcy ust i dostaję olśnienia. (Zawsze podczas rozmów z Naśką :3 Zawsze.) A także gify! Tak! Gify są źródłem inspiracji!
5. Czy gdybyś miała okazję pokazać idolowi swoje opowiadanie, zrobiłabyś to? 
Szczerze. Nie. Twierdzę, iż moje opowiadanie ma zbyt niski poziom, jeśli chodzi o dobór słów, formę wypowiadania się. A także ze względu na wydarzenia... Myślę, że głupio by im było, gdyby zobaczyli, jakie bujne wyobrażenia mają o nich fanki. Albo najzwyczjniej w świecie zaczęliby się z tego śmiać i wtedy z kolei to mi byłoby głupio.
6. Jak się zaczęła twoja historia z Koreą?
Moja przyjaciółka wysłała mi zdjęcie absu Jonghyuna i powiedziała, że jej kuzynka jej ciągle wysyła takie zdjęcia i ona czuje się zdemoralizowana z tego powodu, bo nie lubi Azjatów. Bez dłuższego zastanawiania się odpisałam "Powiedz jej, żeby zaprosiła mnie do znajomych". No i zaprosiła... Dostałam big spam z SHINee i kilka ich piosenek do przesłuchania, po czym spytała mnie, czy chcę dołączyć do "rodzinki" na GG, wytłumaczyła mi, że tam udają, że są członkami zespołu i robią scenki yaoi. Musiałam się dowiedzieć, na czym polega yaoi, więc dostałam fanfica z BTS, gdzie było także przedstawienie członków i od razu zakochałam się w Jiminie. Potem dołączyłam do rodzinki jako Jimin i zaczęłam słuchać BTS. W praktyce ta rodzinka utrzymała mnie przy kpopie, gdyby nie to, to na pewno bym zrezygnowała, bo nie miałby kto mnie prowadzić za rączkę do przodu :')
7. Co według ciebie najbardziej rozwija zdolności pisarskie?
Czytanie opowiadań na wyższym poziomie, już nie mówię o samych książkach, bo tu nie mogę posłużyć się własnym przykładem, ale chociażby fanfiction, które pisze osoba z bogatym zasobem słów. Więcej o tym pytanie niżej...
8. Kto według Ciebie jest najlepszym pisarzem fanficków kpopowych w Polsce?
Tu nie miałam problemu z wyborem. Jej opowiadania są bogate w środki stylistyczne - to właśnie przy jej ficzkach poszerzam swój zasób słów, od niej się uczę, opowiadania są pisane z pasją, są przepełnione artyzmem. Correspodance des Arts obudziło we mnie ukrytą wrażliwość. Zaczęłam dostrzegać piękno w barwach i dźwiękach, w otaczającej naturze, w świście wiatru i zachodach słońca... Po przeczytaniu kolejnej dawki jej twórczości czuję się wolna, czuję przypływ natchnienia. Jeśli ktoś jest dobrym obserwatorem to może w moim opowiadaniu zobaczyć, które fragmenty są pisane po shizukowym natchnieniu... Stosuję wtedy bogatsze opisy i tak nie równające się z opisami Shizuki. 
9. Wolisz pisać rozdziałowce czy one-shoty?
Piszę tylko jednego rozdziałowca. One-shoty nie idą mi w ogóle. Nie wiem, czy kiedykolwiek uda mi się napisać one-shota. Może to dlatego, że wolę długie historie, powolny rozwój zdarzeń, trzymanie w niepewności.
10. Czy zdecydowałabyś się pokazać rodzicom jedno z twoich opowiadań? Które by to było?
W życiu bym nie pokazała rodzicom mojego opowiadania. Nie. To by zniszczyło ich psychike, nie wiadomo jakby zareagowali... Moja mama odłączyła by mnie od świata kpopu, a moim głównym zajęciem byłaby nauka (miałabym zupełnie jak Kookie na początku opowiadania Reiczel...)
11. Jak porównasz swoje pierwsze opowiadanie, a jedno z najświeższych? Co się najbardziej zmieniło?
Opowiadanie "Z życia Jeongguka" jest moim pierwszym i jedynym opowiadaniem, więc mogę porównać jedynie pierwsze rozdziały do teraźniejszych. Na pewno jest lepiej. Jest bogatsze słownictwo. Czytając teraz pierwsze rozdziały, wiele bym zmieniła, a najlepiej napisała je od początku. Wycięła niektóre wydarzenia, które bez sensu wmieszały się w opowiadanie, a nie ma sensu ich rozwijać, a wiele takich wystąpiło... Dlatego chcę jak najszybciej skończyć to opowiadanie (przewiduję jeszcze 2-4 rozdziały) i rozpocząć nowe, w którym od początku zaplanuję sobie fabułę i będę się jej trzymać. Jeszcze chcę powiedzieć, że jestem bardzo wdzięczna za ilość wyświetleń wahającą się w granicach 450 pod rozdziałami. Dziękuję.

Nominacja od Julii Korzeniewicz:
1. Jak zaczęła się Twoja przygoda z k-pop'em?
Na pytanie odpowiedziałam w nominacji wyżej :)
2. Masz swój ulubiony/ulubione zespół/zespoły?
BTS i SHINee
3. Jakiej?Jakich piosenki/piosenek słuchasz najczęściej (w ostatnim czasie)?
Wciąż zachwycam się nad cudownością nowego albumu BTS oraz piosenką "View" i "Faremell My Love" SHINee.
4. Słuchasz jeszcze jakieś muzyki oprócz k-pop'u?
Raczej nie, ale czasem łapie mnie ochotac, żeby posłuchać KaeNa, South Blunt System lub B.R.O
5. Czytasz książki? Masz jakąś ulubioną?
Kiedyś czytałam książki... Ale to było za czasów, gdy nie znałam kpopu. Nie miałam raczej ulubionej, ale bardzo spodobała mi się "Bez mojej zgody" Jodi Picoult, na jej podstawie nakrecono film, którym gardzę, ponieważ zmienili wiele wątków, a do tego umarła inna osoba niż w książce.
6. Czy oprócz Koreą, interesujesz się jeszcze jakąś kulturą?
Intersuję się też kulturą japońską.
7. Jaki jest Twój ulubiony kolor?
Seledynowy
8. Masz ulubioną liczbę? Jeśli tak, jaką?
Moja ulubiona liczba to 7.
9. Wolisz czytać one shot'y czy opowiadania wieloczęściowe.
Tak samo jak z pisaniem (nominacja wyżej) wolę wieloczęściowe, ponieważ lubię powolny rozwój akcji i jak wydarzenia rozwiązują się powoli. Tak samo wolę oglądać dramy niż filmy.
10. Podróż do jakiego kraju jest Twoim marzeniem?
Tu miałabym problem z wyborem między Koreą a Japonią, ponieważ oba kraje mają piękną kulturę i wiele cudnych miejsc do zwiedzenia.
11. Jaka jest Twoja ulubiona potrawa?
Ziemniaki, surówka i kotlet schabowy 

Moje pytania:
1. Angst, fluff czy smut? - Jaki rodzaj opowiadania najbardziej lubisz pisać, a jaki czytać?
2. Masz jakieś hobby? 
3. Czym jest dla Ciebie pisanie opowiadań?
4. Gdy słuchasz kpopowych piosenek - liczy się dla ciebie przekaz czy raczej sama muzyka? 
5. Lepiej czujesz się w samotności czy wśród ludzi?
6. Jaka jest twoja ulubiona pora: ranek/popołudnie/wieczór/noc?
7. W jakich chwilach czujesz wolność?
8. Czy jest dla Ciebie kpop?
9. Gdybyś mogła spełnić swoje jedno marzenie, jakie by to było?
10. Jakich języków obcych się uczysz? Który z nich najbardziej lubisz/jego nauka sprawia ci przyjemność?
11. Kawa czy herbata?

Nominuję: 

http://justonedayff.blogspot.no/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz